Globalnie WooCommerce to platforma magnat w kontekście e-handlu, która obsługuje ponad 38% stron w internecie, można więc powiedzieć, że z jej możliwości związanych z pozycjonowaniem stron, korzysta jedna na cztery witryny, które znasz. W 2011 roku została zaaplikowana nowa wtyczka pozwalająca na sprzedaż online. Sprawdź, jak pracuje się nad pozycjonowaniem stron z WooCommerce oraz czym charakteryzuje się ta platforma. Wybierając platformę, na której chcemy pracować, mogłoby się wydawać, że dokonujemy normalnej czynności, sprawa jest jednak nieco poważniejsza, gdyż od tego wyboru zależeć będzie jakość naszej dalszej pracy. Zaufaj nam, nie ma nic gorszego niż praca nad pozycjonowaniem stron z systemem zarządzania treścią, który zupełnie nam nie odpowiada…

Czym jest WooCommerce?

Jest to wtyczka do systemu WordPress, która dodaje możliwość sprzedaży online. To oprogramowanie rozszerzające funkcjonalność najpopularniejszego z CMS-ów. Mowa tutaj o takich elementach prowadzenia biznesu, jak:

 

  • tworzenie podstron produktowych,
  • rejestracja zamówień,
  • stworzenie bazy klientów,
  • zarządzanie magazynem,
  • generowanie faktur,
  • prowadzenie statystyk sprzedażowych,
  • tworzenie sezonowych promocji,
  • skonfigurowanie z pocztą elektroniczną klientów.

 

Wtyczka WooCommerce jest dostępna za darmo dla każdego w celach komercyjnych. Wybierając ją jako platformę prowadzenia swojego biznesu, wpisujemy się w jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się struktur w sieci. WooCommerce od lat wiedzie prym we wszelkich rankingach popularności oraz nie ma sobie równych jeśli chodzi o pozycjonowanie stron.

Zalety platformy 

  • darmowe korzystanie z usług,
  • łatwy w obsłudze panel administracyjny,
  • szeroki wachlarz wtyczek,
  • przyjazność pod kątem SEO,
  • częste aktualizacje,
  • liczni deweloperzy.

Wady platformy 

  • brak oficjalnego wsparcia technicznego,
  • konieczność aktualizacji wtyczek wraz ze zmianami na platformie,
  • kosztowny spersonalizowany szablon.

Pozycjonowanie WooCommerce – podstawy optymalizacji

Krok 1: Audyt SEO i UX.

Krok 2: Analiza i wybór słów kluczowych.

Krok 3: Optymalizacja meta tagów.

Krok 4: Przyjazny adres URL.

Krok 5: Optymalizacja nagłówków oraz treści (w tym kart produktowych).

Krok 6: Zaimplementowanie danych strukturalnych.

Krok 7: Dostosowanie do urządzeń mobilnych.

Krok 8: Poprawienie prędkości ładowania.

Krok 9: Linkowanie zewnętrzne: media społecznościowe i blogosfera.

Krok 10: Wsparcie działań za pomocą wtyczek Yoast All SEO i All in one SEO.

Wskazówki

  1. Wybierz odpowiedni motyw, niektóre mogą spowolnić prędkość ładowania Twojego sklepu. Pod kątem e-commerce poleca się dwa z nich: Storefront i Astra, które działają prężnie dla urządzeń desktopowych i mobilnych. 
  2. Pamiętaj o optymalizacji obrazów – zadbaj, by ich rozmiar nie był zbyt duży. Aby nie utracić jakości, skorzystaj z możliwości konwertowania plików.
  3. Wykorzystaj wtyczkę cache, która pozwoli zapisywać pamięć podręczną. Dzięki temu całość sklepu będzie funkcjonować szybciej. 

Podsumowanie 

Pozycjonowanie stron WooCommerce, z licznymi wtyczkami nie jest trudnym zadaniem. Jeśli zależy Ci na prostej obsłudze oraz wachlarzu możliwości, jest to platforma dla Ciebie. Warto jednak podkreślić, że nie istnieje coś takiego jak platforma idealna i może się zdarzyć, że akurat dla Ciebie WooCommerce, nie będzie “tym” wyborem. Nie ma co się poddawać, próbujemy dalej i dalej walczymy o sukces!

By admin