Jeśli planujesz otworzyć biznes, jedną z najważniejszych decyzji, które musisz podjąć, jest to, czy pójść na franczyzę, czy założyć własną markę. Oba rozwiązania mają swoje zalety i wady.
Chociaż rozpoczęcie działalności na własną rękę daje większą swobodę i kontrolę nad biznesem, oznacza to również, że będziesz musiał wziąć na swoje barki całe ryzyko finansowe. W przeciwieństwie do tego, w modelu franczyzowym masz za sobą uznaną markę, która może pomóc Ci przyciągnąć klientów i łatwo generować sprzedaż.
Niektóre z głównych cech franczyzy
1) Większość franczyz ma istniejącą strategię marketingową, której skrupulatnie przestrzega. Oznacza to, że wiedzą już, jak skutecznie dotrzeć do potencjalnych klientów za pośrednictwem różnych kanałów, takich jak media społecznościowe, reklamy drukowane czy reklamy telewizyjne. Franczyza pomaga im również usprawnić koszty i zwiększyć zyski poprzez ograniczenie marnotrawstwa zasobów takich jak pieniądze, czas i wysiłek.
2) Franczyzy zazwyczaj oferują markowe produkty lub usługi po konkurencyjnych cenach, ponieważ nie ponoszą kosztów opracowania tych produktów we własnym zakresie od podstaw. To daje im przewagę nad innymi firmami, które mogą nie być w stanie zaoferować tak konkurencyjnych cen bez uszczerbku dla jakości.
3) Popularność franchisingu wzrosła gwałtownie w ostatnich czasach z powodu faktu, że jest to sprawdzony model biznesowy, który odniósł sukces w przeszłości. To daje początkującym przedsiębiorcom komfort wiedząc, że nie zapuszczają się na nieznane terytorium ze swoimi nowymi przedsięwzięciami biznesowymi.