Kiedy robisz system stereo w samochodzie, pierwszą rzeczą do rozważenia jest rozmiar twojego pojazdu. Dobrą zasadą jest to, że jeśli twój pojazd ma czworo drzwi i siedzi pięć, to jest to duży samochód. Wybór głośników do dużego samochodu wymaga dodatkowej uwagi, ponieważ chcesz się upewnić, że dostajesz głośnik, który może obsłużyć dodatkową przestrzeń i wymagania dotyczące mocy.
W dużym samochodzie czystość dźwięku i moc są szczególnie krytyczne. Chcesz mieć pewność, że głośniki będą w stanie wypełnić przestrzeń, nie przytłaczając się wzajemnie lub nie będąc w stanie zapewnić wystarczającej ilości basów dla słuchanej muzyki. Pod względem wydajności istnieją dwa rodzaje głośników: współosiowe i komponentowe (większość pojazdów posiada je jako opcje). Współosiowe to głośniki jednoczęściowe, które zawierają zarówno membranę głośnika niskotonowego, jak i wysokotonowego w tej samej obudowie.
Zaletą tego rozwiązania jest to, że nie wymagają one dodatkowego sprzętu instalacyjnego – wystarczy wzmacniacz ze zwrotnicą górnoprzepustową, aby wysłać odpowiednie częstotliwości z radioodtwarzacza lub wzmacniacza do każdego głośnika w tym układzie. Wadą jest to, że jest tylko jeden zestaw stożków niskotonowych dzielących wszystkie częstotliwości; oznacza to, że będzie średnia ilość basu we wszystkich częstotliwościach. Więcej artykułów na temat motoryzacji znajdziesz na stronie https://tuningster.pl/ .