Istnieją dwa podstawowe sposoby rozwoju zawodowego. Pierwszym z nich jest poproszenie przełożonego lub innych członków zespołu o pomoc w rozwijaniu wiedzy i umiejętności, np. poprzez formalne programy szkoleniowe lub nieformalne sesje coachingowe. Drugim jest podejmowanie inicjatywy i samodzielne próbowanie nowych rzeczy.
Może to być świetny sposób na zdobycie nowych umiejętności i poznanie nowych możliwości, ale ważne jest, abyś działał w zakresie swoich obowiązków i podejmował kroki w celu zapewnienia sobie bezpieczeństwa.
Jednym z najlepszych sposobów na przejęcie inicjatywy w pracy jest wolontariat. Jeśli jest coś, co wymaga zrobienia w biurze, a nie ma wyraźnego właściciela, to dobrą zasadą jest zapytać, czy ktoś skorzysta z tego, że podejmiesz się tych zadań jako wolontariusz. Na przykład, jeśli firma zaniedbała swoje środki bezpieczeństwa informacji, ponieważ nikt nie wie jak lub nie chce tego zrobić, to możesz chcieć współpracować z działem IT nad stworzeniem łatwych do naśladowania wytycznych dla wszystkich innych. Jeśli zbliża się jakieś wydarzenie, w którym mógłbyś zaoferować swoje usługi jako planista wydarzenia lub łącznik z dostawcami, to zaoferuj te usługi jako dodatek do swoich zwykłych obowiązków podczas tego wydarzenia. Projekty wolontariackie mogą być również dobrym sposobem na poznanie nowych możliwości w firmie. Więcej podobnych artykułów znajdziesz na stronie https://talkword.pl/ .